Zemljani Zemljani
Zasadimo prvo ljubav
 
 FAQFAQ   PretražnikPretražnik   ČlanstvoČlanstvo   Korisničke grupeKorisničke grupe   RegistracijaRegistracija 
 ProfilProfil   Privatne porukePrivatne poruke   LoginLogin 

Depresija, serotonin i prehrana
1, 2  Sljedeća
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Zemljani -> Zdravlje
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.6.2017. pet. 20:06    Naslov: Depresija, serotonin i prehrana Citiraj i odgovori

Zeleno lisnato povrće glavni je izvor folne kiseline, čiji nedostatak izaziva depresiju i zaboravljivost. Naime, njen nedostatak izaziva pad serotonina u mozgu, a to za sobom povlači i loše raspoloženje.

Plodovi mora često se nazivaju hranom za mozak. Razlog tome je što sadrže puno selena, minerala koji je u organizmu prisutan u tragovima, a vidljivo podiže raspoloženje. Istraživanjem se utvrdilo da i neznatan manjak selena kvari raspoloženje. Osim u morskim plodovima, selen je još prisutan u žitaricama i mesu.

Sunčeva svjetlost je prvi čimbenik i jedan od najvažnijih pomagača pri održavanju razine serotonina u tijelu. Ona sadrži tri prednosti u odnosu na druge oblike svjetla: posjeduje ultraljubičastu (UV) svjetlost, javlja se u odgovarajućem vremenu za tijelo i mnogo je svjetlija od umjetnog svjetla. Prevelika količina UV svjetlosti može dovesti do raka kože pa stoga mnoge osobe izbjegavaju sunčevu svjetlost, no određena količina je tijelu neophodna ne samo za ovu temu nego i za opće zdravlje organizma.
UV svjetlost je važna jer ona stvara vitamin D koji, između ostalog, potiče proizvodnju serotonina.

Nekoliko je studija pokazalo da je masaža vrlo korisna u podizanju razine serotonina. Jedna je od njih proučavala utjecaj masaže na depresivne trudnice što je ozbiljno stanje jer majčina depresija može utjecati na bebinu aktivnost raznih neurotransmitera, uključujući i serotonin. Trudnice su masirane dva puta tjedno tijekom razdoblja od četiri mjeseca. Njihova se razina serotonina povećala za 30%.

Nakon masaže, trudni ili ne, posvetite se vježbanju. Istraživanja su pokazala da vježba povećava i proizvodnju serotonina, ali i njegovo oslobađanje. Posebno su korisne aerobne vježbe, kao što su trčanje i vožnja bicikla

Ono što također ne bi trebalo konzumirati je kofein, osobito energetski napitci. Kofein smanjuje razinu serotonina što vjerojatno objašnjava i zbog čega on suzbija glad.

Tijelu svakako omogućite dovoljnu dozu omega-3 masnih kiselina jer se za njih pretpostavlja da utječu na učinkovitost serotonina u mozgu. Osobe s niskim razinama serotonina obično imaju i nisku DHA, a to je kiselina koja je dio osnovne građe mozga i potrebno ju je nadopunjavati hranom koja je bogata omega-3 kiselinama i koje sadrže namirnice kao što su riba, osobito losos, i riblja ulja, orašasti plodovi, sjemenke i ulja dobivena iz njih, osobito lan. Zbog toga što sadrži resveratrol, tamna čokolada podiže razinu serotonina.

PROTIV DEPRESIJE - složeni ugljikohidrati, folacin i selen
Ugljikohidrati: tjestenina, crni kruh, svježe voće i povrće, suhe marelice i smokve, integralna riža, grah
Folna kiselina: tamnozeleno lisnato povrće (npr. špinat)
Selen: sjeme suncokreta, češnjak, ljuti feferoni, tuna, kamenice (kuhane)

Nedostatak folne kiseline (folacina) jedan je od češćih uzroka depresije. Oko trećina oboljelih od depresije ima manjak folne kiseline, koja sudjeluje u tvorbi serotonina. Folna se kiselina, koja spada u vitamine B-kompleksa, može dodavati prehrani u tabletama, radi brže normalizacije razine serotonina. Manjak selena također se u većoj mjeri opaža kod ljudi s depresijom, nego u općoj populaciji.

* Ako ste potišteni i tužni, izbjegavajte alkohol. On je depresor živčanog sustava, što znači da pogoršava depresiju.

Preporuča se upotreba hrane bogate ugljikohidratima, koji direktno djeluju smirujuće na organizam. Proteini, odnosno pojedini peptidi koji se iz hrane oslobađaju, mogu imati ekscitirajući podražaj na mozak tako da izostaje sedativni učinak. U prehrani oboljelih od depresije treba redovito u svakom obroku biti ugljikohidrata (tjestenina, krumpir, riža, palenta, kruh, žitarice, kolači), med i ne treba se suzdržavati od razumne upotrebe šećera. Tako je dokazano da šalica čaja (matičnjak, đumbir) uvečer, zaslađena žličicom meda pomaže kod depresivnih osoba u lakšem postizanju sna.

Ustanovljeno je nedavno da tvari poput folne kiseline koja se nalazi u tamnozelenom lisnatom povrću i mahunarkama znatno utječe na raspoloženje. Stoga se obrok sastavljen od blitve, špinata, leće, graška, boba, soje uvelike preporučuje na svakodnevnim jelovnicima.

Kod depresivnih osoba vrlo je važna i koncentracija magnezija u krvi, a u kokosu je sadržana velika količina tog minerala. Magnezij se još i naziva antistresnim elementom. Uz magnezij preporuča se i unos selena kojeg ima u morskim plodovima i koštunjićavom voću.


Zadnja promjena: ogi; 28.7.2017. pet. 18:24; ukupno mijenjano 1 put.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.6.2017. pet. 21:07    Naslov: Citiraj i odgovori

[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.6.2017. pet. 21:20    Naslov: Citiraj i odgovori



[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.6.2017. pet. 21:23    Naslov: Citiraj i odgovori



[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.6.2017. pet. 21:28    Naslov: Citiraj i odgovori





[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 1.7.2017. sub. 20:02    Naslov: Citiraj i odgovori


Dr. Karyn Purvis explains the importance of neurotransmitters
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 11.7.2017. uto. 14:48    Naslov: Citiraj i odgovori

Konzumacijom lišća cikle, možemo djelovati na očuvanje vida, a i na vlastito raspoloženje jer ono sadrži aminokiselinu triptofan koja sudjeluje u izgradnji serotonina koji poboljšava raspoloženje.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
pkristo



Pridružen/a: 01. 12. 2010.
Postovi: 535
Lokacija: ZG

PostPostano: 13.7.2017. čet. 10:41    Naslov: Citiraj i odgovori

Jedino što se moraju termalno obraditi zbog oxalne kiseline. Inače su super.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 11.8.2017. pet. 20:28    Naslov: Citiraj i odgovori


WHY Exercise is so Underrated (Brain Power & Movement Link)
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 26.8.2017. sub. 11:09    Naslov: Citiraj i odgovori


The Underlying Mechanisms of Depression
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.8.2017. sri. 10:29    Naslov: Citiraj i odgovori

http://www.medicaldaily.com/caffeine-coffee-could-be-messing-your-mood-studies-link-caffeine-anxiety-depression-358480
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 30.8.2017. sri. 20:49    Naslov: Citiraj i odgovori


How To Balance Serotonin Naturally And Become Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 15.9.2017. pet. 09:51    Naslov: Citiraj i odgovori

Turmeric: There are a variety of health benefits associated with the widely-used spice turmeric. One of those benefits is that it contains “curcumin” – its active ingredient which increases serotonin levels after crossing the blood-brain barrier.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 15.9.2017. pet. 21:48    Naslov: Citiraj i odgovori

http://neurotrition.ca/blog
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 10561
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 3.11.2017. pet. 09:02    Naslov: Citiraj i odgovori

https://www.everywomanover29.com/blog/apigenin-flavonoid-parsley-increases-brain-connections-reduces-anxiety/

https://www.sciencedaily.com/releases/2015/12/151210144912.htm
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
Prethodni postovi:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Zemljani -> Zdravlje Vremenska zona: GMT + 02:00.
1, 2  Sljedeća
Stranica 1 / 2.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.


Powered by phpBB
HR (Cro) by Ančica Sečan