Zemljani Zemljani
Zasadimo prvo ljubav
 
 FAQFAQ   PretražnikPretražnik   ČlanstvoČlanstvo   Korisničke grupeKorisničke grupe   RegistracijaRegistracija 
 ProfilProfil   Privatne porukePrivatne poruke   LoginLogin 

Plivanje

 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Zemljani -> Sport
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 29.9.2007. sub. 21:27    Naslov: Plivanje Citiraj i odgovori



Plivanjem do zdravlja

Plivanje je uz atletiku i gimnastiku, bazični sport, što znači da se iz njih razvijaju svi ostali sportovi. Kako uključuje većinu mišićnih skupina i osigurava dobar aerobni učinak, a koristi i otpor vode, plivajne se smatra jednim od najkompletnijih oblika vježbanja: osnažuje mišiće cijelog tijela, podiže vitalnost i jača kardiovaskularni sustav.
Osim do medalja plivanjem se može doći i do zdravlja jer ono pozitivno djeluje na cjelokupni organizam. Plivanje povećava i jača mišiće srca, stabilizira krvni tlak, poboljšava opskrbljenost srca i pluća kisikom, produbljuje disanje te povećava kapacitet pluća. K tome, djeluje opuštajuće na živčani sustav, poboljšava pokretljivost zglobova i koordinaciju rada ruku i nogu te pozitivno utječe na vezivno tkivo.
Plivanjem se trenira cjelokupna muskulatura tijela, ruke, ramena, leđa, grudni koš, stražnjica i noge, stječe se zavidna kondicija i izdržljivost te usporava proces starenja. Osim što produžuje mladost, plivanje koristi i ljepoti tijela. Izgrađuju se i jačaju mišići grudnog koša, leđa i vrata, učvršćuju mišići bedra, stražnjice i nogu te se, posebno leđnim plivanjem, povećavaju i jačaju grudi. K tome, plivanjem se troše kalorije i potiče mršavljenje (za trideset minuta izgori otprilike 350 kalorija!).
No, važno je znati da plivanje ima pozitivan učinak samo ako prethodno ispravno usvojimo plivačke tehnike te ako plivamo oštrim tempom, bez pauze, najmanje pola sata, dva do tri puta tjedno. Nadalje, kako preko glave, koja je jedina iznad površine vode, gubimo mnogo topline, uvijek plivajte sa silikonskom kapom, koja će vašem tijelu pomoći da zadrži energiju i bude izdržljivije. Jednako tako, radije plivajte u toplijem nego u hladnijem bazenu, jer toplija voda potiče bolju prokrvljenost mišića te sprječava neugodne grčeve. Nakon što otplivate zadanu rutu, nemojte odmah izaći iz vode, već lagano plivajte leđno kako bi se normalizirao krvotok.

Dobrobiti plivanja:

1) sveobuhvatnost u odnosu na ostale sportove: spoj aerobnog i anaerobnog načina vježbanja koji ima pozitivne učinke na zdravlje. Naime, plivanje je aerobna aktivnost kojima se jača kardiovaskularni sustav, odnosno poboljšava rad srca i pluća, ali ujedno objedinjuje i elemente vježbi snage, koji su prisutni kod rada s utezima
2) to je dobro sredstvo mršavljenja - plivanje je, uz kontroliran unos hrane i prehranu koja se zasniva na zdravim namirnicama, dobar način da tijelo izgubi višak masnog tkiva, a zadrži postojeću mišićnu masu
3) ne opterećuje zglobove pa se njime mogu baviti i starije osobe te osobe sa specifičnim tjelesnim ograničenjima
4) izvrsno održava dobru pokretljivost, mišićnu snagu i kondiciju
5) poboljšava elestičnost zglobova čineći ih otpornijim na svakodnevne napore i opterećenja
6) djeluje opuštajuće – pomaže u oslobađanju briga i svakodnevnog stresa

Vježbanje u vodi ima brojne prednosti pred vježbama na tlu:

1) lakše je vježbati u vodi jer ona podiže tijelo (kod vježbanja je preko 85% tijela uronjeno u vodu, tj. do razine prsiju);
2) voda djeluje kao “upijač šoka”, što znači da smanjuje pritisak na zglobove;
3) voda pruža otpor pokretu. Stupanj otpora ovisi o brzini i načinu izvođenja pokreta;
4) ukoliko temperatura vode odgovara tipu seta, rizik od podgrijavanja je minimalan, jer voda djeluje kao rashlađivač;
5) moguće je izvođenje punog opsega pokreta bez pretjeranog napora;
6) na javlja se, ili je vrlo mala, ukrućenost mišića poslije vježbanja. To je stoga što nema ekscentričnih mišićnih kontrakcija i smanjen je mišićni tonus zbog vježbanja u vodi;
7) učinak masaže vode:poboljšana cirkulacija i omogućena relaksacija

(Furjan-Mandić G., Ivan V., 1997. ).
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 4.12.2007. uto. 20:57    Naslov: Citiraj i odgovori

[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
filo



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 2386

PostPostano: 16.12.2007. ned. 17:42    Naslov: Citiraj i odgovori

danas sam tek 2. put bil ove godine na bazenima,
osim frenda bil neki dečko kojeg sam tek upoznal, više smo se spominali nego plivali pa se nisam gotovo ni umoril.. al bilo ok
super mi je onaj mlaz (ispod vode, ne onaj za ramena)
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 16.12.2007. ned. 19:57    Naslov: Citiraj i odgovori

Da li ima netko ovdje tko ima iskustva sa kapama za plivanje?

Bila sam (na preporuku) kupila kapu od Speeda, ali mi baš ne koristi. Doduše, nije mi cijela glava/ kosa jako mokra, ali...dovoljno da je moram sušiti. Nije stvar u tome da mi je prevelika, stvarno mi čvrsto prianja uz glavu Upitnik

Ovo plivanje zimi stvarno je problem za dužu kosu, potroši se previše vremena na sušenje, izađeš na hladno sa toplom glavom... Confused

SOS
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
filo



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 2386

PostPostano: 16.12.2007. ned. 20:06    Naslov: Citiraj i odgovori

ja sam pročital da kapi nit nije svrha čuvanje kose suhom već da profićima ne smeta na plivanju i da bržu idu.. za amatere to nije bitno..
ošišaj se na ćelavo plazi jezik

btw ides s nekim plivat il solo? plivaš dionice po nekom režimu il se sam malo zbrckas? plazi jezik
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 24.9.2008. sri. 22:08    Naslov: Citiraj i odgovori

Moja priča oko odlazala na plivanje je opet aktualna, pa... Smile
filo je napisao/la:
ja sam pročital da kapi nit nije svrha čuvanje kose suhom već da profićima ne smeta na plivanju i da bržu idu.. za amatere to nije bitno...ošišaj se na ćelavo plazi jezik

Pa...najrađe i biH Very Happy Ne znam kako mi se kosa (usprkos kapi koja čvrsto prianja uz glavu) uvijek uspije smočiti, a to onda zahtjeva puno vremena oko pranja i sušenja i 1h više potrošenog vremena...
Btw, u međuvremenu sam kupila i naočale i kvačicu za nos! Laughing
filo je napisao/la:
btw ides s nekim plivat il solo? plivaš dionice po nekom režimu il se sam malo zbrckas? plazi jezik

Idem sama. Plivam pola vremena prsno, pola leđno, a kako se cijeli bazen može i prehodati (tako mi paše) onda i - trčim unaprijed, trčim unazad, trčim bočno (s jedne i s druge strane), radim razne "kerefeke" istezanja između ( Very Happy ) i vježbam trbušnjake tako da "zakačim" listove na rub bazena...Inače, ovo s trčanjem po bazenu je odlična stvar za učvrščivanje mišiće oko i za "stabilizaciju" koljena Smile
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
aislin



Pridružen/a: 23. 09. 2008.
Postovi: 3

PostPostano: 22.10.2008. sri. 18:02    Naslov: Citiraj i odgovori

Joj, plivanje je super...ali ne volim bazene jer ne mogu gledati cijelu večer kako me peku oči. placko
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku MSNM
Prethodni postovi:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Zemljani -> Sport Vremenska zona: GMT + 02:00.
Stranica 1 / 1.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.


Powered by phpBB
HR (Cro) by Ančica Sečan