Zemljani Zemljani
Košnica puna ljubavi
 
 FAQFAQ   PretražnikPretražnik   ČlanstvoČlanstvo   Korisničke grupeKorisničke grupe   RegistracijaRegistracija 
 ProfilProfil   Privatne porukePrivatne poruke   LoginLogin 

Trodnevni post
1, 2  Sljedeća
 
Započni novu temu   Odgovori na temu    Zemljani -> Zdravlje
Prethodna tema :: Sljedeća tema  
Autor/ica Poruka
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 1.2.2016. pon. 17:42    Naslov: Trodnevni post Citiraj i odgovori

http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/10878625/Fasting-for-three-days-can-regenerate-entire-immune-system-study-finds.html

Zanimljivo je da u islamskoj vjeri postoji trodnevni post svakog mjeseca:

Citat:
Post u bijelim danima

Bijeli dani su 13., 14. i 15. dan svakog mjeseca islamskog kalendara. Ebu Zer prenosi da je Poslanik rekao: „Tko bude postio tri dana svakog mjeseca, kao da je postio cijelu godinu!“, te da mu je savjetovao:

“Ako postiš u mjesecu tri dana, onda posti trinaesti, četrnaesti i petnaesti!“

Kako se post u bijelim danima nagrađuje desetorostruko, ova tri dana vrijede kao trideset, što je jednako cijelom mjesecu. Post tri bijela dana svakog mjeseca je prema tome jednak postu cijele godine.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 1.2.2016. pon. 17:45    Naslov: Citiraj i odgovori

Danas mi je prvi dan Very Happy
Pijem toplu limunadu sa prokuhanom vodom, čaj od stolisnika i vodu.

Pretpostavljam da neću izgubiti više od pravih 1kg Very Happy
1000g*9kal=3x3000kal dnevno
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 2.2.2016. uto. 13:49    Naslov: Citiraj i odgovori

Jutros GUK = 4.4
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 3.2.2016. sri. 11:39    Naslov: Citiraj i odgovori

Jutros GUK = 3.5 Zvjezdice

Nosim jednu jabuku uz sebe za slučaj ako postane neizdrživo.
Jučer nije bilo problema, čak sam išao i na trčanje ali danas je već teže.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 3.2.2016. sri. 18:49    Naslov: Citiraj i odgovori

Sada na večer je GUK = 3.6

Prije podne sam se osjećao malo slabije ali sada je super
Čini se da je 3.5 donja granica
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
pkristo



Pridružen/a: 01. 12. 2010.
Postovi: 551
Lokacija: ZG

PostPostano: 4.2.2016. čet. 09:43    Naslov: Citiraj i odgovori

Još si živ? Wink
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 4.2.2016. čet. 12:19    Naslov: Citiraj i odgovori

Jesam, jesam palac

Jutros je GUK bio 3.2 ali sam se osjećao odlično za razliku od jučer u jutro.
Mislim da bi mogao postiti i puno duže.
Slijedeći post će biti 01.08.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 4.2.2016. čet. 12:46    Naslov: Citiraj i odgovori

Pojeo sam prvi obrok, gusta juha od:

Heljda+proso+kvinoja 50g + konoplja 30g = 7.6

S obzirom da nastojim imati GUK oko 6.5 30min nakon obroka, kod slijedećeg prekida posta ću smanjiti žitarice na 30g (suhih naravno).
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 4.2.2016. čet. 14:04    Naslov: Citiraj i odgovori

S obzirom da je treći dan mala kriza, vjerojatno prebacivanje na ketonska tijela, mislim da ću idući puta postiti 5-7 dana.

Nakon ovog prvog posta osjećam se bolje, posebno u duhovnom smislu.
Nije čudo da religije često prakticiraju post.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 4.2.2016. čet. 18:12    Naslov: Citiraj i odgovori

Slijedeći obrok, oko 4h kasnije:

Heljda+proso+kvinoja 70g + konoplja 30g + 1 jaje = 7.3
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 4.2.2016. čet. 22:23    Naslov: Citiraj i odgovori

Upravo sam razgovarao s Lunom
Prošle godine je imala loše iskustvo sa postom nakon 9. dana
Bila je fizički jako aktivna i izgubila previše soli i elektrolita
Treba voditi računa o tome, posebno ljeti kada se više znojimo

Citat:
Ljudsko tijelo dolazi do elektrolita oralnim putem, tj. hranom i pićem. Manjak elektrolita u tijelu može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema. Elektrolite i ostale tekućine iz tijela najviše gubimo tijekom nekih bolesti kao što su proljev i povraćanje. Neke fizičke aktivnosti kod kojih dolazi do povećanog znojenja i dehidracije također kao posljedicu imaju smanjivanje nivoa elektrolita u tijelu. Isto je i kod produljenog gladovanja.

Davanje čiste vode osobi koja je dehidrirala i nije najbolji način za nadoknađivanje količine tekućine i elektrolita u tijelu, zato što voda razređuje soli unutar tjelesnih stanica i narušava njihovu funkciju. To može dovesti do bolesti zvane intoksinacija vodom.

Sportska pića kao što je naprimjer Gatorade ili Isostad posjeduju veliku količinu dodanih karbonata i glukozu koja tijelu vraća energiju. Pića koja se uobičajeno prodaju su isotonicna pića koja sadrže koncentraciju iona koja je sto sličnija koncentraciji iona u krvi. Posebna su pića u prodaji za sportaše i mogu biti i hipotonicna (sa smanjenom količinom iona), ili hipertonicna (sa povećanom količinom iona) i ona su namijenjena sportašima i ljudima koji imaju posebne prehrambene potrebe.

Takva specijalno formulirana pića sadrže veće količine šećera, i ona se ne preporučuju djeci. Za njih postoje specijalno formulirane pedijatrijske otopine. Iz istog razloga, niti zubari ne preporučuju ta pića.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 4.2.2016. čet. 22:58    Naslov: Citiraj i odgovori

ogi je napisao/la:
čak sam išao i na trčanje

Bez obzira na to koliko se osječaš jako ili pun energije, preporuka je za vrijeme posta - ne baviti se težom tjelesnom aktivnošću. Very Happy
Neka lagana šetnja (osobito u prirodi, šumi) ili lagane vježbe istezanja - da.
Tijelo se 'bori' sa čišćenjem i regeneracijom i treba mu - odmor, ne zamor.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
ogi
Site Admin


Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 11843
Lokacija: Zagreb

PostPostano: 4.2.2016. čet. 23:00    Naslov: Citiraj i odgovori

Slažem se Luna, samo sam probao da vidim kako ide.

Citat:
7 glavnih elektrolita i njihove funkcije

1. Natrij (Na+)

2. Klorid (Cl-)

3. Kalij (K+)

4. Magnezij (Mg++)

5. Kalcij (Ca++)

6. Fosfat (HPO4-)

7. Bikarbonat (HCO3-)

Natrij

Bitan elektrolit za ljude, natrij je odgovoran za kontrolu ukupne količine vode u tijelu. Važan je i za reguliranje volumena krvi i zadržavanje mišićne i nervne funkcije. Natrij je glavni pozitivni ion (kation) van tjelesnih ćelija i najčešće se nalazi u krvi, plazmi i limfnoj tekućini. To stvara jednu polovinu električne pumpe koja drži elektrolite u ravnoteži između intracelularnih i ekstracelularnih okruženja (natrij van i kalij unutar ćelije).

Većina natrija dolazi od konzumacije kuhinjske soli u ishrani. Minimalna kolčina potrebna da tijelo dobro funkcionira jest 500 mg dnevno s preporučljivim unosom od 2.3 g, ali mnogi ljudi (pogotovo Amerikanci) unose dnevno 3.4 g dnevno – količina koja uzrokuje hipertenzije i povećava rizik od srčanih bolesti.

Prekomjerna količina natrija u tjelesnim tekućinama zove se hipernatremija i obilno nastaje kad imate malo vode u tijelu – vjerovatno vam je poznatiji izraz dehidracija. Ovo vodi do slabosti, letargije i grčeva, možda i kome.

Premalo natrija naziva se hiponatremija i to je najčešći poremećaj elektrolita u Sjedinjenim Državama. Često uzrokovan teškim proljevom ili povraćanjem, simptomi mogu uključivati glavobolju, zbunjenost, umor, halucinacija i grčenje mišića.

Klorid (Cl-)

Najveći negativni ion (anion), klorid je elektrolit u ekstracelularnoj tečnosti i s natrijem radi na održavanju ispravnog balansa i pritiska raznih fluida u tijelu (krv, unutar ćelija, i tečnost između ćelija). Također značajan je za održavanje kiselosti u tijelu, pasivnim balansiranjem pozitivnih iona krvi, tkiva i organa.

Poput natrija , većina klorida se dobije iz soli u prehrani. Toksičnost klorida (hiperkloremija) i nedostatak klorida (hipokloremija) su rijetkosti, ali mogu nastati zbog debalansa elektrolita. Simptomi mogu biti poteškoće kod disanja i pH neravnoteža.

Kalij

Natrij se obično nalazi van ćelija, kalijeva glavna destinacija je unutar ćelija i vrlo je važan za pravilan rad srca i mišićnu funkciju. Formira drugu polovinu električne pumpe koja drži elektrolite u ravnoteži i dozvoljava provodljivost između ćelija, čineći kalij važnim djelom prijenosa neurona.

Meso, mlijeko, voće i povrće su dobar izvor kalija, ali većina odraslih ne unose dovoljnu količinu kalija. Pravilan balans između kalija i natrija je važan za održavanje zdravlja, ali često zanemarujemo hranu koja sadrži kalij, a pretjeramo s onom hranom punom natrija. Taj neuravnoteženost može dovesti do hipertenzije, bolesti srca pa čak moždanog udara.

Uglavnom, zatrovanje kalijem (hiperkalemija) je rijetka, ali ako dođe do nje, može biti fatalna, ako se ne pristupi brzo i efikasno. Donosi nepravilan rad srca, paralizu pluća i arest. Hiperkalemija je opasna, da su je u Sjedinjenim Državama namjerno izazivali za smrtonosna pogubljena, koristeći otopine kalijevog klorida. Nedostatak kalija (hipokalemija) s druge strane, mnogo je češća i uglavnom je uzrokovana gubitkom vode uz teško povraćanje i proljev. Manji slučajevi imaju manji broj simptoma poput slabosti mišića i grčeva, ali teški slučajevi mogu biti smrtonosni kao hiperkalemija, i mora se odmah liječiti.

Magnezij

Ako uzmete u obzir kako je teško živjeti na planeti, magnezij ispadne najmanje cijenjen mineral u ishrani. Ne samo da je potreban za preko 300 biohemijskih reakcija u tijelo, nego je važan i za sintezu DNA i RNA, važno za svaku ćeliju svakog živog organizma. Četvrti najvažniji mineral u tijelu, magnezij pomaže da se zadrži normalna funkcija mišića i nerava, poboljšava imunološki sistem, zadržava stabilan otkucaj srca, šećer u krvi, i promoviše pravilnu formaciju kostiju i zuba. Orasi, začini, lisnato zeleno povrće, kafa i čaj su generalno dobri izvori minerala.

Velika količina magnezija (hipermagnezijemija) je rijetka jer tijelo uspješno izbacuje višak, čineći teškom misijom da se prekomjerna količina unese ishranom. Zatrovanje magnezijem može nastati u slučaju zatajenja bubrega ili pretjeranog unosa, može dovesti do mučnine, povraćanja, poteškoća u disanju ili nepravilnog rada srca. hipomagneziemija (manjak magnezija) je čest kod alkoholičara jer bubrezi izlučuju do 260% više magnezija nakon alkohola, nego u normalnih uslovima, ali ovaj problem može nastati i jednostavno zbog manjka unosa magnezija. Simptomi su umor, grčevi, grčenje mišića i ukočenost.

Kalcij

Vjerovatno već znate da je kalcij potreban za formiranje kostiju i zubi, ali možda ne znate da je važan i za prijenos nervnih impulsa, grušanje krvi i mišićnu kontrakciju. Budući da je najobilniji mineral u tijelu, oko 99% cijelog kalcija se nalazi u koštanoj strukturi, ali tijelo također treba balans u krvotoku i drugim ćelijama (mišićnim posebno). Ako ne postoji dovoljno kalcija u krvi, uzima se od kostiju da se nadomjesti nedostatak, to prođe nezapamćeno, i onda manjak kalcija u kostima može dovesti do osteoporoze.

Preporučljivo je dnevno unijeti od 1000 do 1500 mg kalcija dnevno da se održi ispravan nivo u krvotoku i izbjegne se slabost u kostima. Hiperkalcemija (previše kalcija u tijelu) je rijetka pojava, ali se može desiti ukoliko se unosi previše hrane bogate kalcijem, ukoliko dođe do određenih bolesti kostiju ili velike neaktivnosti tijela (npr paraplegičarski uslovi kad kosti ne podnose nikakvu težinu). Simptomi mogu biti probavni problemi i mučnina u manjim slučajevima, ali isto može uzrokovati disfunkciju mozga, komu ili smrt u težim slučajevima. Umjereni slučajevi hipokalcijemije (premalo kalcija) ne izazivaju odmah simptome, ali preko vremena utječu na mozak, dovode do delirija, gubitka pamćenja, depresije. U teškim slučajevima uzrokuje grčenje mišića, napade i nepravilan rad srca.

Fosfor

Uz kalcij, fosfor je najzastupljeniji mineral u tijelu, 85% se nalazi u kostima kao fosfat. Fosfat anion surađuje s kalcijem u jačanju kostiju i zuba, ali bitan je i za proizvodnju energije u ćelijama, bitna za rast tkiva i obnovu, te je glavni u izgradnji membrane ćelije i DNA.

Većina ljudi unosi dovoljno fosfora preko ishrane, ali visoki nivoi fosfora (hiperfosfatemija) nije rijetka pojava i dovodi do bolesti bubrega ili manjak kalcija. Povećana količina fosfata u tijelu povezana je s povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti. Hipofosfatemija (manjak fosfata) je manje česta, ali dešava se kod ljudi koji konzumiraju alkohol i koji imaju Kronovu bolest ili celijakiju. Simptomi uključuju bolove u zglobovima, slabe kosti, umor i nepravilno disanje.

Bikarbonat

Tijela se oslanjaju na sofisticirane pufer sistem da se održi ispravan pH nivo. Pluća regulišu količinu karbondioksida u tijelu, većina kombinirana s vodom i pretvoreno u karbon kiselina (H2CO3). Kiselina se brzo može pretvoriti u bikarbonat, što je ključna komponenta u pH puferu.

Kad se kiselina grad kroz metabolitičke procese ili produkciju mliječne kiseline u mišićima, bubrezi oslobađaju bikarbonat (alkalna otopina) u sistem kako bi se kompenzirala povećana kiselost. Ako je tijelo sve osnovnije, bubrezi će smanjiti količinu bikarbonata da se poveća kiselost. Bez ovog sistema, brze promjene u pH balansu može uzrokovati mnoge probleme u tijelu, poput oštećenja osjetljivog tkiva oko centralnog nervnog sistema. Ovaj bikarbonat pufer je jedan od najvećih razloga što tijela mogu održati homeostazu i funkcionirati ispravno.

Balans elektrolita

To su potrebni elektroliti. Kako vidite, svi igraju važnu ulogu da tijelo dobro funkcioniše, ali je najvažnije da uočite da svaki od njih funkcioniše u specifičnom balansu. Važno je znati šta svaki elektrolit radi jer većina ljudi ne shvata da je sve u balansu. Narušavanje ravnoteže otrovnih ili nedovoljnih nivoa može imati katastrofalne učinke. Povećavanje pojave hipertenzije i bolesti srca širom svijeta može se povezati s povećanjem pojave natrijeve neravnoteže.

Srećom, sad kad znate čemu služe elektroliti i kako bi trebali biti balansirani, rješenje je jednostavno – jedite zdravu, prirodnu hranu.

Djeluje lako, ali to je vrlo važno da se održite u top formi. Pazite na svoje tijelo, i ono će paziti na vas!
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 4.2.2016. čet. 23:04    Naslov: Citiraj i odgovori

ogi je napisao/la:
Bila je fizički jako aktivna i izgubila previše soli i elektrolita
Treba voditi računa o tome, posebno ljeti kada se više znojimo

Da.
Ja se više nikad ne bih upustila u avanturu posta bez npr. pijenja kalijeve juhe. To je bistra juha koja (uz preporučene vrste povrća) sadrži sve minerale i soli potrebne tijelu.
Recept za kalijevu juhu se može pronaći u knjizi: Dr. Paavo O. Airola - Gladovanje uz sokove, a vjerojatno je ima i negdje na netu.
Mislim, zdrava je i inače, ne samo za uz post Very Happy
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
Luna



Pridružen/a: 11. 09. 2007.
Postovi: 4206

PostPostano: 4.2.2016. čet. 23:07    Naslov: Citiraj i odgovori

http://www.zdravobudi.hr/8611/zasto-su-nam-vazni-elektroliti

Citat:
Zašto su nam važni elektroliti?

Piše: Dr.sc. Darija Vranešić Bender

Adekvatna količina svakog minerala, elementa u tragovima i elektrolita u prehrani je potrebna u svrhu održanja zdravlja. I nedostaci i prekomjeran unos uzrokuju promjene u tjelesnim funkcijama. Tijekom ljeta, kada smo izloženi visokim temperaturama često se pojačano znojimo i tako gubimo elektrolite. Najlakše ih možemo nadoknaditi putem mineralne vode, izotoničnih napitaka, juha i drugih prehrambenih izvora tekućine i mineralnih tvari.

Elektroliti su elementi koji provode električnu struju, a to su: natrij (Na+), kalij (K+) i klorid (Cl-). Moderna, zapadnjačka prehrana bogata je natrijem i kloridom (ili kuhinjskom soli, NaCl), a siromašna je kalijem. Taj negativni obrat postigli smo evolucijom od pračovjeka, lovca-sakupljača, koji je konzumirao biljnu hranu bogatu kalijem i siromašnu natrij-kloridom. Prekomjeran unos soli velikim je dijelom uzrokovan upotrebom soli kao aditiva hrani. Sol se koristi i kao konzervans jer inhibira rast bakterija.

Danas pokušavamo ograničiti unos soli u našoj prehrani. Razlog restrikcije soli u prehrani je postavka da prehrana s visokim udjelom soli uzrokuje visoki krvni tlak ili hipertenziju kod pojedinaca koji su predisponirani za razvoj ove bolesti.

Elektroliti u prehrani
Tipična zapadnjačka prehrana sadrži oko 9 - 12 g soli, a sol se sastoji od 40 % natrija i 60 % klorida. Sol u prehrani uglavnom potječe iz procesirane hrane. Tek 10 % čini sol koja je prirodno prisutna u hrani, 15 % soli u hrani dodajemo tijekom kuhanja, a 75 % potječe od procesiranja.
Natrij u prehrani nije prisutan samo kao natrij-klorid, već je vezan i u drugim solima, primjerice natrij-hidrogenkarbonatu, natrij-citratu, natrij-glutamatu, a sve te forme pridonose ukupnoj koncentraciji natrija u prehrani.
Pitka voda iz vodovoda nije značajan izvor natrija, te pridonosi tek 10 % ukupnom prehrambenom unosu. Mineralne vode mogu biti bogate natrijem, ali je tada obično u formi natrij-bikarbonata za koji se pokazalo da ne pridonosi porastu krvnog tlaka. Štoviše, brojne su studije pokazale kako redoviti unos bikarbonatnih mineralnih voda ima povoljno djelovanje na vrijednosti krvnog tlaka.

Najbogatiji izvori kalija koji je poželjan u današnjoj prehrani su: neprerađena hrana, voće, povrće, cjelovite žitarice, svježe meso, a najbolji izvori su: banane, naranče, krumpir i rajčica.
Zdrave navike korištenja soli treba učiti u djetinjstvu budući da djeca često razvijaju svoj osjet za slanu hranu prema navikama svojih roditelja.

Apsorpcija elektrolita u probavnom sustavu
Gotovo cjelokupna količina unesenog natrija, kalija i klorida se apsorbira u probavnom sustavu, uglavnom u tankom crijevu. No, unatoč vrlo različitim unosima, homeostatski mehanizmi reguliraju koncentracije elektrolita u organizmu.
Interesantan primjer je usporedba sjeverne Kine i Indijske pustinje Kalahari. U sjevernoj Kini unos natrija je prosječno 13,9 g dnevno, a u pustinji Kalahari unos je niži od 1,7 g dnevno. Bez obzira na ove razlike u unosu, razine natrija u krvi stanovništva nisu značajno različite.
[Vrh]
Korisnički profil Pošalji privatnu poruku Posjeti Web stranice
Prethodni postovi:   
Započni novu temu   Odgovori na temu    Zemljani -> Zdravlje Vremenska zona: GMT + 02:00.
1, 2  Sljedeća
Stranica 1 / 2.

 
Forum(o)Bir:  
Ne možeš otvarati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.
Ne možeš glasovati u anketama.


Powered by phpBB
HR (Cro) by Ančica Sečan